Podcast 36 min
odemčené

Návrat do přítomnosti

Zkoumat dětství? Proč ne. Včas se ale vraťte. V minulosti řešení nenajdete.

36:27
Dalibor Špok

Dalibor Špok
Psycholog

Jan Majer

Jan Majer
Šéfredaktor Psychologie.cz

18. 4. 2019

Ze seriálu: Vrtání

Kdo za to může? Jaké události mě ovlivnily? Na tyto otázky zaměřují naši pozornost mnohé psychologické a psychoterapeutické směry. Nabádají nás, abychom hledali indicie zakopané v nevědomí. Nabízejí nám představu, že hluboko ve spleti vzpomínek leží zlatý grál, jehož nalezení vyřeší naše problémy. (Některé populární esoterické „terapie“ jdou ještě dál – do minulých životů.) Hledání těchto „výrobních vad“ nás může zaměstnat na dlouhé roky. Ano, dětství nás formuje. Zkoumat a promýšlet svou minulost je velmi důležité. Samotné pochopení toho, co se stalo špatně, je ale jen jeden z kroků, které nás na cestě k vědomějšímu uchopení života čekají. Ta hlavní „práce na sobě“ se odehrává v přítomnosti a na ni by také měla být z velké části zaměřena. Přemýšlejte o tom se šéfredaktorem Psychologie.cz Janem Majerem a psychologem Daliborem Špokem.

Články k poslechu

Vysoce funkční deprese

Navenek vše zvládáte, máte spoustu aktivit, dobré vztahy. Uvnitř se ale cítíte úplně jinak.

12 min

Nespravedlnost v práci

Míň peněz, horší podmínky, neférové hodnocení. Jak se bránit?

11 min

Důvěřuj procesu

Změna se děje, i když není vidět. Mnohdy pomůže nechat věci jít jejich cestou.

16 min

Nemůžu tě mít

Vídáme se, jsme kamarádi. Nebo cítím něco víc? Jenže druhý už vztah má.

14 min

Vnitřní scénáře

Nebuď důležitý. Takovou zprávu si můžeme odnést z dětství do života. Jak se jí zbavit?

14 min

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

18. 4. 2019

Jan Majer

Šéfredaktor Psychologie.cz

Šéfredaktor Psychologie.cz Jan Majer a psycholog Dalibor Špok přemýšlejí nahlas. Vrtají se v otázkách, které je samotné zajímají.

Více autorů

  • Věda a společnost
Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.